Presentation

Jag lever och andas jakt och önskar att jag hade möjlighet att spendera all min tid ute i skogen med hund och gevär. Tyvärr fungerar det inte förrän den dag jag vinner alla mina miljoner.
Man pappa har alltid jagat och sedan jag hade blöja har jag varit honom hack i häl i skogen. Om det så har handlat om att plocka svamp, ge valparna skogsvana eller jaga älg har inte spelat någon roll utan jag har tagit på mig stövlarna och följt med honom ut. Resten av familj och släkt är måttligt intresserade av jakt men äter mer än gärna det vi har med oss hem. Jakten har blivit min och pappas grej och även om jag också jagar med andra jaktlag så är det när jag jagar med pappa jag uppskattar jakten som mest. Vi är precis likadana pappa och jag - Bara vi får jaga mår vi bra!
Mitt första rådjur sköt jag när jag skulle fylla 8 år och sedan dess har det blivit ganska många. Första älgen trillade år 2000, det år då jag för första gången fick sitta själv på älgpass med min studsare (Husqvarna 7x64)

Jag konstaterar varje år att jaktåret inte är tillräckligt långt..


En dröm har ,så länge jag minns, varit att ha möjligheten arbeta med jakt och viltvård. Det finns så fantastiskt mycket att lära kring jakt och viltvård och jag är otroligt ödmjuk inför min roll som jägare och jag lär mig nya saker varje gång jag är i skogen. Det går aldrig att förutse en jaktdag för det blir aldrig exakt som man tänkt sig och i det finner jag en stor charm.
Trackback
RSS 2.0